FAQ

1. Czy do zawarcia transakcji konieczne jest założenie konta bankowego w walucie obcej?

Do przeprowadzenia transakcji wymagane jest podanie co najmniej jednego konta złotówkowego oraz walutowego.

2. Jakie czynności są niezbędne do wykonania transakcji?

Aby móc wykonywać transakcje za pośrednictwem kantoru internetowego kubisa24.pl niezbędne jest zarejestrowanie się oraz podanie danych osobowych wraz z numerami rachunków bankowych za pośrednictwem których będą realizowane przelewy.

3. Czy mogę zawierać transakcję poza godzinami pracy kantoru?

Nie ma możliwości zatwierdzenia kursu wymiany poza godzinami pracy, istnieje jednak możliwość dokonania wpłaty środków do portfela walutowego za pośrednictwem zakładki wpłata środków.

4. Jak dokonać pierwszej wpłaty środków?

Pierwszej wpłaty środków dokonujemy za pośrednictwem zakładki Transakcje/ Wpłata środków. Należy wypełnić formularz wpłaty, a następnie wykonać przelew na podane przez nas konto bankowe.

5. Czy po wykonaniu wpłaty musze potwierdzić wykonanie przelewu?

Po wykonaniu przelewu prosimy o kliknięcie przycisku Potwierdzam wykonanie przelewu. Ułatwi nam to zaksięgowanie środków.

6. Za pośrednictwem jakich banków środki będą księgowane online?

Posiadamy rachunki w siedmiu bankach tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas, BZWBK, ING Bank, mBank, Pekao S.A., PKO BP. Szczegółowa lista rachunków wraz z wykazem banków znajduje się w zakładce Banki.

7. Czy mogę negocjować kurs wymiany ?

W naszym kantorze internetowym prowadzimy negocjacje telefoniczne dla transakcji o wartości powyżej 100 000 PLN.

8. Dlaczego nie mogę zawrzeć transakcji ponadprogowej?

Aby zawrzeć transakcję ponadprogową należy przesłać skan dowodu osobistego w celu potwierdzenia zgodności danych osobowych podanych podczas procesu rejestracji.

9. Jaka jest minimalna wartość transakcji wymiany walut?

Minimalna kwota transakcji wynosi 300 jednostek waluty.

10. Czy otrzymam informację o zasileniu salda?

Kantor kubisa24.pl wysyła wiadomość SMS na podany przez klienta podczas rejestracji numer telefonu z informacją o zasileniu środków.

11. Czy po wykonaniu przelewu jestem zobligowany do zawarcia transakcji?

Oczywiście, że nie. Klient ma do wyboru pozostawić środki w portfelu walutowym, złożyć zlecenie z limitem ceny, zawrzeć transakcję po kursie bieżącym, zlecić przelew zwrotny ? za który nie będzie naliczona dodatkowa opłata.

12. Dlaczego podczas wykonywania przelewu w walucie obcej pojawia się komunikat błędne dane?

Podczas wykonywania przelewu w walucie obcej prosimy o wpisywanie w formularzu przelewu danych kantoru bez polskich znaków.

13. Czy kantor kubisa24 przyjmuje przelewy zagraniczne?

Kantor kubisa24 obsługuje przelewy zagraniczne. Szczegółowa lista państw z których przyjmujemy przelewy znajduje się w zakładce Z zagranicy.

14. Czy kantor kubisa24 wysyła środki za granicę?

Nasz kantor internetowy wysyła przelewy zagraniczne.

15. Czy wykonując przelew walutowy ze swojego banku muszę podać kod SWIFT?

Wykonując przelew walutowy niezbędne jest podanie kodu SWIFT. Przesyłając środki na nasze konto kod SWIFT wyświetla się wraz z danymi do przelewu w formularzy do wpłaty środków. Zakładka Transakcje/Wpłata środków

16. Czy kantor kubisa24 nalicza dodatkowe opłaty za przelewy?

Kantor internetowy kubisa24 nie nalicza żadnych dodatkowych opłat i prowizji. Nie dotyczy to sytuacji wystąpienia kosztów banków pośredniczących patrz zakładka Opłaty i rozliczenia.

17. W jakich godzinach można skorzystać z pomocy konsultantów kubisa24?

Konsultanci kantoru internetowego kubisa24 udzielają pomocy technicznej od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 16 pod numerami tel. 33 8124154 oraz kom. 606 952 656.

18. Czy istnieje możliwość złożenia zlecenia oczekującego z limitem ceny?

Zlecenia z żądanym kursem są możliwe należy wybrać Transakcje/Zlecenia a następnie dodać zlecenie poprzez wybranie zielonej ikonki + w lewym górnym rogu.

19. Jak można sprawdzić aktualny stan środków w moim portfelu walutowym?

Stan środków sprawdzamy wybierając zakładkę Transakcje/Stan środków.

20. Gdzie znajdę tabelę z bieżącymi kursami walut ?

Aktualne kursy walut wyświetlane są w zakładce Transakcje/Wymiana walut.

21. Co ile odświeżane są kursy na stronie kubisa24?

Kursy edytowane są w trybie online jeżeli występują wahania kursu to jest on odświeżany najpóźniej po 10 sekundach.

22. Czy w kantorze internetowym kubisa24.pl można zakupić złoto i inne metale szlachetne?

Kantor internetowy kubisa24 nie zawiera transakcji kupna/sprzedaży złota i innych kruszców, natomiast złotem dewizowym i srebrem w postaci monet, sztab prowadzi obrót nasz sklep stacjonarny zlokalizowany przy ulicy 3 maja 2 w Bielsku-Białej , a także sklep internetowy dostępny pod adresem sklep.kubisa.pl

23. W jaki sposób można kontaktować się z kantorem internetowym?

Można skorzystać z kilku kanałów komunikacyjnych: Za pomocą formularza kontaktowego, telefonicznie, za pośrednictwem maila na adres kantor@kubisa.pl a także za pomocą facebooka link do strony Kantor Kubisa znajduje się pod adresem https://www.facebook.com/Kantor-Kubisa-296497847224595/ Fanpage prowadzony jest na bieżąco, przyjęliśmy formułę strony o tematyce finansowo-numizmatycznej strategia ta przynosi efekty aktualnie strona na facebooku posiada prawie 900 fanów, jesteśmy otwarci na sugestie i propozycje tematyczne klientów.

24. Czy na stronie kubisa24 można znaleźć aktualne prognozy notowań par walutowych?

Pracownicy kantoru internetowego kubisa24 nie posiadają uprawnień doradców inwestycyjnych, finansowych itp. Wkrótce na stronie kubisa24.pl w zakładce aktualności w każdy poniedziałek przed południem będą pojawiały się lapidarne informacje na temat założeń polityki kursowej kantoru na bieżący tydzień. Udostępnienie klientom subiektywnych ocen rynku walutowego będzie obwarowane oczywiście z zastrzeżeniem aby na tej podstawie nie podejmować decyzji inwestycyjnych gdyż kantor nie będzie ponosił z tego tytułu odpowiedzialności, te oceny mają charakter tylko informacyjny.

25. Czy kantor internetowy stara się przewidzieć przyszłe kursy walut i za pomocą jakich instrumentów?

Pracownicy kantoru na bieżąco analizują wszystkie newsy z zakresu krajowej i globalnej makroekonomii. W naszej ocenie analiza techniczna zawiera w sobie już wszystkie przewidywania, obawy i inne aspekty rynku Forex, dlatego jest ona podstawową wyrocznią. Ocena rynku walutowego pod względem technicznym jest wykonywana w oparciu o położenie oscylatorów czy zasięgu fal i podfal Elliota - ich identyfikacji, kilka razy na sesję.

26. Czy kantor kubisa24 posiada walory odróżniające go od pozostałych firm z branży ? na czym polega jego konkurencyjność?

W odróżnieniu od wszystkich kantorów internetowych kubisa24 nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ? ZERO DODATKOWYCH KOSZTÓW tj. brak kosztów za przelew zwrotny, brak kosztów za przelewy zagraniczne, brak kosztów za przelewy krajowe, walutowe ? tutaj opłaty pobi4erają prawie wszystkie kantory i platformy walutowe, brak kosztów za prowadzenie portfela walutowego.

27. Czy zapłatę za zakupioną walutę można uregulować za pomocą kart kredytowych i debetowych?

Niestety nie ma takiej możliwości z powodu wysokich opłat interchange, które są składową kosztów naliczanych przez emitenta karty zazwyczaj bank, system płatności np. VISA, MasterCard a także agenta rozliczeniowego np. Polcard.

28. W jakim trybie są realizowane przelewy wewnętrzne złotowe i walutowe w banku BGŻ BNP Paribas S.A. ?

Ciągle oczekujemy pełnej integracji bankowości elektronicznej w banku BNP Paribas S.A. Przelewy wewnętrzne pomiędzy kontami klientów posiadających rachunki w BNP Paribas są księgowane według sesji banku tj. dla PLN

Sesje wychodzące BGŻ BNP: 07:30 11:15 14:15

Sesje przychodzące BNP Paribas 12-13 15:30-16:15 18

Dla euro i innych walut:
Przelewy księgowane są do godziny 14:30, a realizacja w dniu następnym.

29. Czy w kantorze internetowym kubisa24 można nabyć waluty tzw. turystyczne tj. lewa bułgarska, turecka lira, chorwacka kuna, ron rumuński, forinty węgierskie, szekle izraelskie?

Wyżej wymienione waluty są dostępne tylko w naszych kantorach stacjonarnych, można za nie zapłacić wykonując przelew międzybankowy natomiast walutę należy odebrać osobiście w okienku kasowym. Prosimy o info na kantor@kubisa.pl

do góry
zamknij