Nie da się ukryć, że kwestią priorytetową determinującą byt kantorów internetowych jest zapewnienie bezpieczeństwa dla dokonywanych rozliczeń poprzez przelewy bankowe.
Najważniejsza część procesu transferu środków poprzez przelewy złotówkowe takie jak Elixir, Elixir Express, Sorbnet, czy BlueCash, a także poprzez przelewy walutowe np. SEPA, przelewy walutowe wewnętrzne i zagraniczne jest autoryzacja formularza której każdy Klient kubisa24.pl musi dokonać osobiście. Obecnie do najbezpieczniejszych sposobów autoryzacji przelewu bankowego zaliczamy etokeny, tokeny, a także kody SMS dostarczane na telefony. Klientom którzy dokonują przelewów o bardzo dużej wartości zalecamy zawarcie umowy z bankiem na dodatkową autoryzację poprzez połączenie telefoniczne doradcy bankowego z klientem i weryfikację z użyciem dodatkowego hasła.
Oczywiście wiele czynników decydujących o bezpieczeństwie musi zostać spełnionych przez kantor internetowy i tak podstawowa kwestia to zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa wszystkie dane niezbędne do korzystania z transakcji walutowych online muszą być zabezpieczone protokołem SSL, możliwość monitorowania działania platformy posiada pracownik do tego wyznaczony posiadający zaświadczenie o niekaralności i długi staż pracy. W ważnych przypadkach staramy się dodatkowo kontaktować z klientami za pośrednictwem telefonu bądź maila.
Zwracamy się z prośbą do naszych Klientów o bardzo poważne i profesjonalne podejście do zagadnień bezpieczeństwa w sieci internetowej, a w szczególności w sytuacji kiedy dokonują transferu środków finansowych. Niemalże obowiązkiem każdego Klienta jest monitorowanie komunikatów o zagrożeniach przekazywanych przez banki na swoich stronach. Ze swej strony rekomendujemy zainstalowanie na wszystkich urządzeniach komputerowych podpiętych do sieci WIFI jednego wielostanowiskowego programu antywirusowego, a sieć WIFI poprzez którą Klienci łączą się z nasza aplikacją powinna być zabezpieczona bardzo mocnym hasłem szyfrującym. Za każdym razem po zalogowaniu się na kubisa24.pl prosimy o sprawdzenie czy w pasku adresu strony znajduje się kłódka wraz z adresem umieszczona na zielonym tle.
W sytuacji gdy widoczne są różnice w wyglądzie strony w porównaniu z poprzednim logowaniem prosimy o pilny kontakt. Zapewne w większości użytkowników nieobce jest kasowanie dziwnych maili z załącznikami spakowanymi w zipie, które po rozpakowaniu instalują na dysku szpiegowskie oprogramowanie. W tej kwestii zalecamy bardzo wnikliwą analizę odbieranych wiadomości.
My ze swej strony nigdy nie wysyłamy maili pakowanych w zip a także nigdy nie prosimy o podanie hasła dostępu do serwisu ani innych informacji związanych z funkcjonowaniem kantoru internetowego drogą mailową. Jeśli autoryzacja przelewu dokonywana jest poprzez kod sms wysłany przez bank zalecamy sprawdzenie również przesłanego numeru konta zawartego w treści smsa i porównanie go z naszym rachunkiem bankowym.
Wsytuacjach kiedy statut wykonanego przelewu zmienia się niestandardowo tzn. czas pomiędzy przyjęciem do realizacji, a zrealizowaniem przelewu jest dłuższy niż zazwyczaj bardzo prosimy o kontakt z bankiem ponieważ możemy mieć do czynienia z jakimiś błędem formalnym np. wybraliśmy zły typ przelewu, użyliśmy rachunku co do którego nie posiadamy umowy na wykonywanie przelewów np. rachunek OKO w ING Banku.